juli 1, 2022

Busser

Af Michael Bonnevie

 

Jeg har en side som jeg gerne vil dele med jer, nemlig en side om busser i alskens afskygninger. Siden er lavet af min gamle skolelærer Arne, og han har virkelig gået i dybden med emnet.

Jeg fandt på hans side et par billeder fra Bryggen, som jeg lige ville smide her.

Jeg har ikke officielt fået lov til at “låne” billederne, samt at linke til hans side, men jeg satser på at han syntes det er ok, da hans side er officiel, og ikke beskyttet som sådan.

Update! 09-03-2015

Arnes hjemmeside er flyttet, så her er den nye webadresse. Jeg har også fået lov til at vise hans billeder her, så nu har jeg rent med i posen..

Link: Busbilleder.dk

 

admin

Jeg er 53 år, -født og opvokset på Islands Brygge, og har derefter boet et par andre steder på Amager. Formålet med gamle-dage.dk er at gemme nogle indtryk og minder fra en svunden tid, som jeg mange gange tænker tilbage på med stor glæde. En lille del af de billeder jeg viser i bloggen er fundet på nettet, men størstedelen har jeg selv stået for, -og Jeg prøver så vidt muligt at kildeangive billeder og tekst som ikke er mine egne. Skulle det ske at jeg har brugt et billede eller andet som rettighedshaveren mener jeg ikke må bruge pga. diverse omstændigheder, så send mig en mail, og jeg vil straks fjerne billedet eller teksten. Du kan komme i kontakt med mig via information i toppen af siden.. Vil du bruge et af mine billeder, så værsgo! Bare bed om lov først, og husk at kreditere eller linke tilbage! :-)

View all posts by admin →

One thought on “Busser

  1. BUSSER, Jo tak, vi er forhenværende Borgmester Willy Brauer i København, stor `Tak` skyldig ? Når vi taler om nedlæggelsen af Københavns Sporveje og medfølgende opgravning af vel fungerende Skinnelegemer i København. Til stadighed kan vi bevidne de hedengangne Frk. Dysseldorf Sporvogne køre i udlandet, tænke på Linie 5A Bussen på Nørrebrogade, og i øvrigt på alle de andre Myldretids Busser, den stigende Befolkning i København, uden Bil og Parkeringsplads, må tage til takke med, når de bevæger (dingler) sig rundt i Byen med Offentlig Transport, hvor man i andre byer rundt om i Europa har investeret i vel fungerende løsninger, såsom Højbaner og lignende og har bevaret moderne Letbane løsninger til glæde for Passagererne..

    Nu i dag i år2015, graver man ud til Metro Stationer der jo er en genial løsning, samkørt med S Tog og Busser, for de der bor i nærheden, men også en løsning der stadig ikke tilgodeser Lokal trafikken, men en løsning der i de fleste tilfælde betyder stadige skift mellem Busser og Tog, på begge sider af en Rejse internt i Byen.

    ` Busser er gode nok`og Nostalgien længe leve, de nye Hybrid Busser er så sandelig noget andet at køre med i, end de hedengangne modeller præsenteret på Hjemmesiden, og har man lært på den hårde måde at holde fast i Stængerne i Metroen er den jo hurtig og udemærket, bortset fra, at en del sæder er fjernet for at gøre plads til Cykler og Barnevogne………

    Bravo for en gennemgang af Bus modeller gennem tiderne, jeg mindes og husker, en stor tak til `Arne` og Admin for indlægget………

    M.v.h. gb…….

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.